Mina virkmönster · Virkat

Usa – tärningar

Hej! Blev färdig med ett par tärningar som pappa ska få i födelsedagspresent och hänga i sin cheva idag. De var lite pilliga att göra men jag blev riktigt nöjd så det får det vara värt☺

Sida: gör 5 enfärgade
1: lägg upp 17 lm, 1 fm i andra lm från nålen.  1 fm i var m varvet ut (16)
2-16: 1 fm I var m (16)

Sida flagga:
1: lägg upp 17 lm, 1 fm i andra lm från nålen.  1 fm i var m varvet ut (16)
2: 1 fm i var m varvet ut (16)

Byt färg i följande ordning
V 1 & 2 vit
V 3 & 4 röd
V 5 & 6 vit
V 7 & 8 röd
V 9 & 10 vit
V 11 & 12 röd
V 13 & 14 vit
V 15 & 16 röd

Blå ruta:
1: 9 lm, 1 fm i andra lm från nålen, 1 fm I var m varvet ut (8)
2-8: 1 fm i var m (8)

Sy sedan ihop de 6 sidorna. Jag använde vita klisterlappar som prickar på tärningen men tror det hade blivit bättre med små små möbeltassar i filt så det ska jag kolla efter.  De röda stjärnorna hittade jag i mina pysselgömmor 🙂

image

image

2 thoughts on “Usa – tärningar

Kommentera

